بازی محیطی دست نامرئی ۲

بازی محیطی دست نامرئی ۲ در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۲ در دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف برگزار شد. این دومین باری بود که شبگرد در دانشگاه شریف بازی طراحی کرد و اولین بازی ما در این دانشکده، بازی محیطی دست نامرئی بود که اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرا شد. 

این بار قرار بود برای ورودی‌های جدید دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد برنامه‌ای برگزار بشه تا هم ورودشون به دانشگاه رو تبریک بگن و هم با هم‌دیگه و محیط دانشگاه آشنا بشن. در این بازی ۷۳ نفر شرکت کردن. قرار شد بازی قبل از برنامه‌ی انجمن علمی دانشکده برگزار شه. 

روال کلی بازی شبیه به بازی دست نامرئی ۱ بود، با چند تفاوت جزئی. اول اینکه تعداد بازیکنان زیاد بود و زمان محدود‌تر. در نتیجه کل بازی تنها در یک فاز بازی محیطی اجرا شد. چالش دیگه‌ای هم بود. باید بازی گروهی انجام می‌شد، ولی دانشجوهای جدید با هم‌دیگه آشنا نبودن. در نتیجه گروه‌بندی بر عهده‌ی ما بود. به هر بازیکن یکی از کارت‌های زیر رو دادیم تا هم‌گروهی‌هاش رو پیدا کنه، سرگروه انتخاب کنن و از اون‌جا وارد ربات تلگرامی دست نامرئی ۲ بشن.

 

بهتره اینجا کمی بیشتر با مفهوم بازی محیطی آشنا بشیم. معماهای محیطی شامل سوال‌هایی هستن که پاسخشون رو با دقت به محیط اطراف به دست میارین. چیزی شبیه به اتاق‌های فرار، با این تفاوت که برای طراحی معماهای محیطی در محیط، و در این بازی، در دانشکده تغییری به وجود نمیاد. بازیکنان نیز در حین بازی نباید در فضای دانشکده تغییری به وجود بیارن، چیزی رو جا به جا کنن و یا از سر جاش بردارن؛ مگر اینکه در صورت سوال به طور مشخص به انجام عمل خاصی اشاره شده باشه.

سر ساعت بازی محیطی شروع شد. بچه‌ها توی محیط دانشکده می‌چرخیدن و جواب معماهایی که ما بهشون داده بودیم رو پیدا می‌کردن. بعضی از معماها سخت‌تر و بعضی آسون‌تر بودن. بازی هم طوری طراحی شده بود که بچه‌ها با جاهای مختلف دانشکده مثل کتاب‌خونه و انتشارات آشنا بشن.

مثلا برای یکی از سوال‌ها بچه‌ها باید از مسئول انتشارات می‌پرسیدن راز آفرینش چیه. متاسفانه ما الان دیگه نمی‌تونیم این راز رو لو بدیم و فقط کسایی که اونجا بودن به این مهم دست یافتند.

زمان بازی محدود بود و گروه‌ها باید توی این مدت، تا جایی که می‌تونستن به معماهای بیشتری جواب می‌دادن. اکثر سوال‌ها امتیازش برای همه‌ی گروه‌ها حساب می‌شد، ولی دو معمای بونتی هم وجود داشت که فقط اولین گروهی که موفق به حلش می‌شد امتیازش رو دریافت می‌کرد.


در نهایت بازی به پایان رسید. دور هم جمع شدیم، گروه‌های برنده اعلام شدن و جایزه‌ای که براشون در نظر گرفته بودیم بهشون تقدیم شد.