بازی رومیزی دیلما

دیلما یک بازی رومیزی دورهمی (Party Game) دو تا هشت نفره است شامل یک جعبه و چند تا پوشه و تعداد خیلی زیادی سوال. طراحی این بازی از تابستان سال ۱۴۰۲ شروع شد، مجوز ثبت دیلما در مهر ماه صادر و در آذر سال ۱۴۰۲ مجوز تولید اون دریافت شد. در حال حاضر این بازی آماده‌ی چاپ و تولیده که بعد به مرحله‌ی فروش برسه.

کلمه‌ی دیلما (Dilemma) از ریشه یونانی «دی» به معنی دو و «لِما» به معنی لم یا راه تشکیل شده و به معنی دوراهی هنگام تصمیم‌گیریه. روند بازی هم بسیار ساده‌ ولی درگیرکننده‌ست. شما در طی بازی باید از هم‌دیگه سوال بپرسین و پاسخ‌های دوستانتون رو حدس بزنید. گاهی اوقات هم باید با هم بحث کنین و سعی کنین با شکست دادن حریفتون، امتیاز بگیرین. 

دیلما بازی انتخاب بین دوراهی‌هاست. در این بازی می‌فهمین چقدر دوستانتون رو می‌شناسین و توانایی‌ خودتون رو در بحث کردن به چالش می‌کشین.

مخاطب‌های بازی دیلما همه‌ی افرادی هستن که به بازی علاقه دارن و می‌خوان در کنار دوستان و خانواده‌شون وقت خوبی رو بگذرونن. در واقع شما برای اینکه دیلما بازی کنین لازم نیست خوره‌ی بازی باشین و البته اگر گیمر حرفه‌ای باشین قطعا از این بازی لذت می‌برین. با هر سن و زمینه‌ای خیلی راحت میشه دیلما رو یاد گرفت و بازی کرد. مدت زمان بازی هم دست بازیکنانه، می‌تونه بیست دقیقه طول بکشه یا می‌تونه چند ساعت ادامه پیدا کنه و این بستگی به خود افراد داره.

دیلما جوری طراحی شده که بتونه گروه زیادی از آدما رو به خودش جذب کنه، ولی می‌تونه به عنوان یک بازی سازمانی، به صورت اختصاصی طراحی بشه. شبگرد تجربه‌ی مشابهی در ایونت بازی سازمانی اسنپ‌فود داشت. به طور خلاصه این ایونت برای گروه پروداکت و طراحی اسنپ‌فود در نظر گرفته شده بود. دیلما با سوال‌هایی مخصوص این افراد و به قصد تیم‌سازی بیشتر میان افراد بازطراحی شد. در اینجا می‌تونین بیشتر راجع بهش بخونین.

دیلما یک نسخه‌ی بازی جدی‌تر هم داره، با همون کارت‌ها و سوال‌ها. همیشه حین بازی دیلما سوال‌ها و بحث‌های زیادی شکل می‌گیره، ولی این ورژن از بازی به طور به خصوص برای طرفداران بحث و مناظره طراحی شده. به این ترتیب افراد می‌تونن در مورد سوال‌ها بیشتر بحث کنن و هر کسی که بتونه بهتر دیگران رو متقاعد کنه برنده‌ی مسابقه‌ست.